Nie czekaj! Wybierz świetną ofertę private blog network w dobrej cenie.
Żeby konsument znalazł twoją działalność musisz nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również zadbać o jej widoczność w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest treść strony i to czy cyklicznie pojawiają się na niej kolejne rzetelne i użyteczne dla klienta informacje. Lecz nie wolno także pomijać tzw. link buildingu, czyli zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingu jest zastosowanie PBN – prywatnej sieci serwisów.
Private blog network – pomocne jako element wieloaspektowej strategii reklamowej
PBNy są prywatne, bo są zakładane i zarządzane przez jeden podmiot (zwykle przez dużą agencję marketingową bądź firmę SEO), który troszczy się o jakość udostępnianych tam tekstów. PBNy są zazwyczaj stosowane jako jeden z elementów wieloskładnikowej strategii reklamowej, co należy silnie podkreślić, gdyż najlepsze efekty ich użycia zauważa się w odniesieniu do stron, które zostały wcześniej rzetelnie zoptymalizowane pod kątem zawartości oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie sporej liczby linków przychodzących do witryny, ale także na ich dywersyfikację, co jest dobrze widziane przez wyszukiwarki. Wadą PBNów jest to, że ich utworzenie wymaga sporych nakładów finansowych, a następnie konieczne jest przeznaczenie wielu godzin na utrzymanie ich w wysokiej jakości.
Artykuły z linkiem kanonicznym oraz wizytówki NAP, czyli jak spożytkować potencjał PBN
Prywatne sieci blogów bardzo dobrze sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu zamieszczać sponsorowane artykuły tematyczne stanowiące jednocześnie wizytówkę NAP. Co to NAP? To niejako każda publikacja online, gdzie zaprezentowane są najważniejsze dane telekontaktowe firmy – jej e-mail lub telefon, nazwa oraz adres. Na przykład wizytówka Google Moja Firma jest NAP-em, ale jest nim też strona na portalu społecznościowym, wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym albo artykuł, pod którym podano firmowe informacje teleadresowe.
Następna ciekawa metoda korzystania z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. Polegają one na powtórnej publikacji ciekawych artykułów z dodaniem linku do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek zazwyczaj oceniają lepiej wartość oryginalnego artykułu, bowiem odnajdywanie odnośniki do niego na różnych blogach w sieci traktują jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane są godne uwagi, wiarygodne informacje. Publikacje z linkiem kanonicznym są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL, w których liczy się pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych przede wszystkim z medycyną, finansami czy bieżącymi informacjami, prawem.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO