Typy pozycjonowania

Pozycjonowanie - usługa na miarę Twoich potrzeb

Znamy trzy kluczowe sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni specjalną rolę przed okazjonalnymi lub cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak koncert popularnego zespołu, Dzień Matki lub Zielone Świątki. Ten wariant pozycjonowania będzie bardzo skuteczny, jeśli popularna w danym okresie fraza zostanie odnaleziona i użyta odpowiednio wcześniej. Z reguły pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. W większości wypadków trzeba zainicjować je na 8-10 tygodni przed ważnym wydarzeniem, żeby Google zdążyło zaindeksować nową ewentualnie uzupełnioną treść witryny internetowej.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Inny model pozycjonowania to trafne i przetestowane wyjście dla właścicieli firm dysponujących niskim budżetem na reklamę. Dzięki odpowiedniemu doborowi słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale również stawki za reklamę w Google Adwords mocno się zredukują. Pozycjonowanie na długi ogon to również dużo mniejsza konkurencja. Ważne jest też to, iż coraz powszechniejsza jest tendencja do wprowadzania uściślonych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– golarka Eldom G50 5 czarna,
– smartfon Samsung Galaxy S8 niebieski,
– obuwie Adidas Hard Court czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niesłychanie istotne szczególnie dla sklepów działających w sieci. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy mające w swoim asortymencie bardzo szeroką ofertę artykułów mogą efektywniej zdobywać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania.

Pozycjonowanie Lokalne

W pozycjonowaniu tego rodzaju kluczowe jest połączenie frazy z nazwą wybranej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można uwzględnić przeważnie:
– miejscowość (np. “restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Żoliborz”)
– państwo (“kompozytor Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla przedsiębiorstw lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób mieszkających w danym regionie. Taki sposób pozycjonowania jest przydatna także wtedy, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na reklamę i nie jest w stanie rywalizować na słowa kluczowe bez dopasowania miejscowego, przykładowo zamiast “sklep komputerowy”, to “sklep komputerowy Kraków”.

Kontakt:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]